Gorillan Hissar (Finders Keepers)



Gorillan säger: "Jag är en sucker för obskyr musik, och för mig är skivbolaget Finders Keepers med andra ord en populärmusikalisk guldgruva; nu senast har jag förälskat mig i The Vampires of Dartmoores udda soundtrack "Draculas Music Cabinet" (en film som aldrig existerat). Det rör sig om en surrealistisk mix mellan psykpop och krautrock, och verkar det intressant, så finns det tre smakprov på skivbolagets hemsida; men förutom denna skiva, så kan jag även passa på att rekommendera samlingsskivan "The Sound of Wonder!", som består av psykadelia och funk från 70- och 80-talets Pakistan; på MySpace kan ni hitta Tafo feat Nahid Akhtas låt "Karye Pyars" - lyssna! (men det finns givetvis fler smakprov på skivbolagets hemsida)".

Finders Keepers MySpace

Kommentarer
Postat av: Bobby B

Tack för tipsen :)

2009-05-17 @ 15:22:48
Postat av: Oskar

Oslagbart.

2009-05-18 @ 16:26:46
Postat av: Gorillan

Skönt att ni gillar mina tips :)

2009-05-18 @ 17:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0