Underskatta aldrig skuggan av en bajamaja...

Gorillan säger: "Det råder delade meningar om Depeche Modes spelning på Arvikafestivalen, men majoriteten är överens om att det var festivalens absoluta höjdpunkt, och att stå längst fram vid scenen - i stället för att småäta en belgisk våffla på pressläktaren - var mycket bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig. Kan inte beskyllas för att vara ett stort fan överdådig "syntrock", men Dave Gahan och Martin L. Gore lyckades skingra mina tvivel. Starka låtar, är alltid starka låtar. I stort var det dock en relativt förutsägbar festivalhelg, med få överraskningar (Fever Ray spelade emellertid nytt material). Slutligen vill jag beskriva hettan, som tvingade besökarna att ta tillvara vitt skilda skuggpartier - underskatta med andra ord aldrig skuggan av en bajamaja!".

Gorillan tillägger: "Såg dessutom återuppståndna Bob Hund, vilket var småkul, men den verkliga godbiten, är bandets nya video till "Bli aldrig som oss, bli värre" - se och lyssna!".

Kommentarer
Postat av: Monkey Girl

Hade det varit mindre fulla, skriksugna, okunniga ickefans längst fram så hade jag kunnat behålla min fina plats där.

Utknödd av idioter som vill fram bara för grejens skull när jag, som tvättäkta Dm-fan närpå svimmar när jag får se Martin Gores vackra face och hans smakfulla silverkostym, faktiskt vill stå där framme och hylla mina personliga gudar. Förtjänar inte jag det? Jag som ägnat ett halvår åt att längta, ladda, vara nervös och förväntansfull.



Stämmningen på en vanlig DM-konsert är ljusår bort i jämförelse. Lugna människor, nyktra förhoppningsvis. Där för musiken och för att få känna Daves magi och höra Martins klockrena texter.

Ett skämt i jämförelse är då Arvikafestivalens spelning.



Pg a. det här:

Låtlistan förkortades (tack, jag betalade 1000 spänn för att få höra mindre låtar, få se mindre av deras orginalscen och trängas med fulla idioter som aldrig ens hört en DMlåt.



Jag hoppas att om de någonsin släpper en skiva igen och ger sig ut på ännu en tunering...

Ge respekt till oss fans som faktiskt vill få en fullständig show.



Annars så var de se magnifique...

Och ja, jag som faktiskt uppskattar den nya skivan tycket att deras inledning var grym. Wrong gör sig grymt bra live!!



Festival blir det igen men då utan Depeche Mode. Då åker jag hellre till tyskland och ser dem. Punkt.

Postat av: Gorillan

Du kommer att få fler chanser :)

2009-07-06 @ 22:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0