Byrds of Paradise "Rosebud"

Gorillan säger: "Washington-baserade Underwater Peoples Records som för tillfälet får både ris och ros för Real Estate och Ducktailes/Matt Mondanile, där belackarna främst lyfter fram den bristfälliga ljudkvalitén; visst kan jag förstå invändningen, men i linje med övriga lo-fi-band, tänjer de för tillfället på gränsen för accepterad inspelningsnivå, vilket automatiskt gör att de står för något nytt. En vanlig ståndpunkt är att exempelvis Ducktailes skapar olyssningsbar hissmusik, men jag vill vända på det och ser hellre Mondaniles ljudbyggen som hissmusikens magnum opus (håll utkik efter kommande fullängdsskivan "Landscapes", som emellertid ges ut på Olde English Spelling Bee). Och slutligen vill jag även passa på att nämna Byrds of Paradise, som är en ny Underwater People-bekantskap, och på MySpace kan ni hitta "Rosebud" - lyssna! (ljudbilden är dock långtifrån ögonbrynshöjande, men jag vill ändå höra vad som händer härnäst)".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0