Ett bokslut...

Gorillan säger: "Innan jag lägger 2008 till handlingarna tänkte jag ändå nämna vad som berörde mig allra mest i musikväg föregående år, och detta år stod Arthur Russells "Love Is Overtaking Me", Dennis Wilsons "Pacific Ocean Blue", Robert Wyatts "Rock Bottom" för de bästa och mest omvälvande populärmusikaliska upplevelserna, vilket med andra ord gav mig mer än årsaktuella album med exempelvis WAVVES eller Fleet Foxes. Sedan gladdes jag över alla genomarbetade återutgåvor utav västafrikansk musik som spreds under året, vilket tycks fortsätta under detta år med Honest Jons kommande "Marvellous Boy: Calypso from West Africa".

Gorillan avslutar: "Slutligen kan jag tipsa om ytterligare ett antal artister/band som jag lyssnat en hel del på under året, men som ändå inte berörts på bloggen; i anknytning till listan över 2008 års 8 bästa EP-skivor, kan jag exempelvis nämna Jazzuci Boys EP "Island Ave", som i mångt och mycket påminner om Atlantas-garagepopscen - lyssna! (i detta sammanhang kan jag även passa på att nämna Thomas Function från Alabama, vars låt "Snake in the Grass" borde getts ett eget inlägg). I singelväg var jag först tveksam inför Luke Steels nya projekt Empire of the Sun, men när jag väl lärt mig att gilla debutsingeln "Walking on a Dream", blev det inte av att jag tipsade om den - se och lyssna! Sen är jag fortfarande kluven inför Nobunnys "Boneyard" - se och lyssna! Men nu blickar vi framåt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0