40-39



Gorillan säger: "På 40:e plats över de 100 bästa 70-talslåtarna hittas Buzzcocks suveräna "Ever Fallen in Love?" från 1978 - se och lyssna! (pop-punk när den är som allra bäst). På 39:e plats återfinns självaste funkmastodonten James Brown, som vid nämnda tidpunkt var långtifrån samme entertainer som spelade in "Get Up (I Feel Like) a Sex Machine", och naturligtvis var det discons fel. Hursomhelst kan ingen ta ifrån Brown den enorma energi som han utstrålade i början av 70-talet - se och lyssna!".

Buzzcocks MySpace

Kommentarer
Postat av: AndersT

Ever fallen in love var typ den första kontakt jag hade med punken. Jag va typ tretton bast och en polare kom släpandes med ett vhs band som han hade spelat in "punken lever" på från svt kvällen innan. Buzzcocks var ett av alla band som dom körde under denna "punk-dokumentär" Från den stunden var dom våra hjältar. Och det är ju än idag en helt fantastisk låt. Saknar för övrigt det där bandet...

2009-01-08 @ 10:59:28
Postat av: Gorillan

Upptäckte Buzzcocks senare, men har ungefär samma relation till glamrocken och David Bowie. Fick mycket kommentarer för min stil under tonåren.

2009-01-08 @ 21:07:52
Postat av: TP

Ever fallen...

Frågan är om detta inte är den fräckaste gitarrslingan sprungen ur punk- o new wave-eran.

Den satte sig direkt jag hörde den i slutet av 70-talet å jag tycker fortfarande den är lika fräck.

Buzzcocks är ännu going steady vilket inte minst en spelning under årets WOW bevisade.

2009-01-08 @ 21:47:54
Postat av: AndersT

Ja missade den och är fortfarande bitter. Det va når skit som kom emellan tyvärr.

2009-01-09 @ 18:57:16
Postat av: Bempa

What a great night!

2009-01-10 @ 00:32:37
Postat av: Gorillan

Set ut som jag missat något! Men man ska glädjas åt andra.

2009-01-11 @ 13:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0