28-27



Gorillan säger: "På plats 28 över de 100 bästa 70-talslåtarna placerade sig svårt coola Millie Jacksons sexualundervisande "All the Way Lover" från 1977 års album "Feelin' Bitchy" - lyssna! (en låt svår att motstå). På 27:e plats hittas ett av New Yorks mest inflytelserika band, nämligen Talking Heads, och mitt låtval föll på "The Big Country" från "More Songs About Buildings and Food", som gavs ut året efter ovanstående soulklassiker (men i efterhand känns dock inte Talking Heads-valet klockrent)".

Talking Heads MySpace

Kommentarer
Postat av: Björn

Jag ÄLSKAR din 70-talsbästalista! This is the gospel! Och att du fått med så mycket tyskt gäldjer mig sannerligen!

Postat av: Gorillan

Jag blir generad :) Hoppas att du även kommer att gilla 80-talslistan, samt 80-talets 100 bästa indiepoplåtar. Efter den sistnämnda listan -som dragit ut på tiden - tänkte jag även sammanställa de 100 bästa b-sidorna. Kan bli galet jobbigt!

2009-01-28 @ 22:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0