Memory Tapes m.m.



Gorillan säger: "I går meddelade Memory Tapes, att stundande fullängdsdebuten "Seek Magic", kommer att finnas i en strängt begränsad upplaga på Rough Trade från och med den 24 nästa vecka. Med start från den 1 september, erbjuder dessutom NPR förhandslyssning på Taken by Trees kommande album "East of Eden" (detsamma gäller Yo La Tengo och Big Star). En annan glädjande musiknyhet är att David Bowies klassiker "Station to Station" återutges nästa år med "Live Nassau 1976" som bonus, men dessförinnan sker detsamma med 1969 års "Space Oddity". Och tillsist kan jag passa på att nämna några kommande releaser på Captured Tracks som jag inte berört tidigare; först ut är brittiska Veronica Falls, som fått en hel del uppmärksamhet för "Found Love in a Greaveyard" - lyssna! Men det ska sägas att jag blev intresserad först, när jag såg att de skulle dela scen med Crystal Stilts och The Pastels (men deras kommande EP ska jag ändå hålla utkik efter). Jag är även smått nyfiken på Dignan Porch kommande fullängdare, och hur de ska kunna fylla ett helt album med allsångs-lo-fi som "As You Were" och "Two of Us" - lyssna! Sedan jag nämnde Wild Nothings "Summer Holiday", har det även visat sig att de ska släppa sitt debutmaterial på nämna skivbolag".

Gorillan tillägger: "Madeleine från Kill Yr Idolz tipsar förresten om Taken by Trees nytolkning av Animal Collectives "My Boys", som tydligen finns på YouTube. Men jag har en känsla av att detta är sämsta låten på ovannämnda album".


Kommentarer
Postat av: jocke

där sa du det. my boys känns helt fel i sammanhanget. kanske hade varit kul live inte så här. annars är ju de andra bitarna helt fina.

2009-08-19 @ 15:35:33
Postat av: m/b

jocke med kniven och gorillan, så fantastiskt korkade ni är.

2009-08-19 @ 20:10:04
URL: http://mbiikrageelr.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Idioti möts man av hela tiden...

2009-08-19 @ 20:28:29
Postat av: madeleine

om den är sämst ser jag verkligen fram emot att höra skivan

2009-08-20 @ 12:41:21
URL: http://killyridolz.blogspot.com
Postat av: mikael

det är en sjukt bra låt på skivan. den svenska i mitten, tidens gång, är den enda som drar ner helhetsbetyget något.

2009-09-04 @ 14:27:13
URL: http://deletedart.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0