Gorillan Hissar (Woodsist)

Gorillan säger: "Det senaste halvåret har jag tipsat om alltfler band/artister som gett ut sin musik genom amerikanska skivbolaget Woodsist, och bland de mest omtalade hör bl.a. Crystal Stilts, Vivian Girls och WAVVES, men dessa utgör endast en ringa del av etikettens utbud; personligen kan jag även tipsa om grupper som Ganglians, Idle Times, Night Wounds, samt Woods. För tillfälle ser jag dock främst fram emot WAVVES kommande och efterlängtade fullängdsdebut, som tyvärr inte fått något releasedatum ännu". 

Woodsists MySpace

Kommentarer
Postat av: max

Grym blogg! Woodsist är bland de bästa etiketterna där ute, tillsammans med Siltbreeze. Snart släpper de en mini-LP med ständigt aktuelle Blank Dogs. Håll utkik!



Tycker för övrigt att du skriver om skitbra musik.

2008-11-16 @ 16:42:51
URL: http://lystringdegalna.blogg.se/
Postat av: Gorillan

Jag bockar och bugar. Det krävs likar för att upptäcka genier.



Ska kolla upp Blank Dogs nya mini-LP. Tack för tipset :)

2008-11-16 @ 16:58:23
Postat av: max

Jag har en proposition. Du verkar kunna jättebra om musik, och så har du nästan den bästa musiksmaken jag stött på...Skulle du ha lust att vara med på ett bloggprojekt, där du gör en lista på topp 50 album och skriver om albumen? Vi är några stycken än så länge, vore kul om fler hängde på.

2008-11-17 @ 17:40:00
URL: http://lystringdegalna.blogg.se/
Postat av: Gorillan

Det låter som en intressant idé. Hur omfattande ska texterna vara, och har ni någon deadline för projektet. Hursomhelst har jag svårt att säga nej till erbjudande där listor nämns :)

2008-11-17 @ 21:08:50
Postat av: max

Vi tänkte dra igång själva bloggen ungefär i mitten av januari, kanske lite senare. Har sagt 1/12 som deadline för listorna, men det datumen kan skjutas upp.

Eftersom det är 50 album vi talar om, så kan det inte vara för omfattande. Välj vissa som du skriver en hel del om, och vissa som du kanske bara tar ett tiotal meningar om. Beror på hur du känner. Sen när det är dags för topp 20, och sedan de 10 bästa, så bör det bli lite längre och mer omfattande. Men som sagt, det kan du välja lite själv. Vi ska försöka att inte göra det så strikt, utan ganska fritt.

2008-11-20 @ 19:36:30
URL: http://lystringdegalna.blogg.se/
Postat av: Gorillan

Det låter frestande. I januari ska jag emellertid lämna in en hemtenta, men jag ska göra mitt bästa för att fixa en lista (men 1/12 kan bli svårt).

2008-11-20 @ 22:43:00
Postat av: max

Förstår. Men det datumet är ingenting du behöver oroa dig för. Även om du inte är redo att börja skriva i januari så gör det inget; alla kommer ju ha perioder då man knappt skriver något, så det finns alltid tid att "knappa in" på de andra.

2008-11-21 @ 07:40:07
URL: http://lystringdegalna.blogg.se/
Postat av: Gorillan

Bara så vi är klara över förutsättningarna, så kommer jag att fortsätta att fokusera på den här bloggen. Men jag är gärna delaktig i er blogg också. Är det något problem?!

2008-11-22 @ 13:18:32
Postat av: max

nej, absolut inte. det är klart att du ska igång den här bloggen, det är så kul att läsa! det behövs fler som du i popsverige!

2008-11-22 @ 21:26:40
URL: http://lystringdegalna.blogg.se/
Postat av: max

psst, nya wavves-lpn och blank dogs mini-lp:n finns att beställa på fusetron. skynde dig innan de tar slut!



http://www.fusetronsound.com/label.php?selection=W

2008-11-24 @ 17:42:49
URL: http://lystringdegalna.blogg.se/
Postat av: Gorillan

Tack för tipset! Äntligen!

2008-11-24 @ 17:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0