The Loose Salute

Gorillan säger: "Helgen var uppfriskande med både sol och bad, trevligt umgänge och fest; detta var behövligt efter en jobbig vecka, där min flickvän råkade ut för två människor, som utnyttjade hennes tilltro, för att sedan hota och råna henne - de ägnar förmodligen inte händelsen en tanke, medan min flickvän känner konstant oro för att de ska återvända. Trots detta blev helgen lyckad, och för att förstärka sommaryran tipsar jag återigen om brittiska popbandet The Loose Salute, som likt irländska The Thrills har långtmer gemensamt med den amerikanska västkusten än ett regnigt och kyligt Storbritannien; låtar såsom "From Head to Sandys Toes" och "Death Club" är smittsam popmagi, medan "Photographs and Tickets" är mer begrundande. Bandets debutalbum "Tuned to Love" släpptes för övrigt redan förra året, men har nyligen återlanserats av Heavenly. Bekanta med Mojave 3, känner dessutom möjligtvis igen gruppens sångare och låtskrivare Ian McCutcheon, som är nämnda bands trummis".

The Loose Salutes MySpace

Kommentarer
Postat av: Rockdoll

Usch, otäckt med rån :(

Jag har också både solat, badat och festat i helgen. Riktigt mysigt. Och imorgon bär det av till Frankrike!

2008-07-28 @ 17:55:38
URL: http://rockdoll.webblogg.se/
Postat av: Gorillan

Antar att de flesta nyttjade Sveriges badorter i helgen :) Ha kul i Frankrike!



Ja, det var ingen rolig historia :( Men nu ser vi framåt...

2008-07-28 @ 18:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0