Gorillan Hissar (Santogold)



Gorillan säger: "Det har talats och viskats om nittiotalets återkomst, vilket fått mig att häpna över mänsklighetens totala idébrist - är det omöjligt att inte blicka tillbaks när ett årtionde går mot sitt slut?! Mina farhågor besannades när jag tyckte mig höra Mariah Carey wailandes i mitt öra; en mardröm i 90-tals tappning fick mitt hjärta att stanna upp. Under ett par omtumlande sekunder föreställde jag mig hur hela mänskligheten gick under i ett nostalgiskt glittermoln (denna oroande känsla översteg förra årets Burial-hype). Det visade sig emellertid att "Bleeding Love" sjöngs av den senaste toppliste-artisten Leona Lewis - nittiotalet slog mig ändå stenhårt i ansiktet! För att återställa balansen och få mig själv på fötter, lyssnade jag istället på Brooklyns Santogold; vars musik kan beskrivas som raka motsatsen till listproducerade ballader, och i likhet med vännen, samt turnékollegan M.I.A. rör det sig om en blandning av reggae, punk och hiphop - ledorden är attityd och egensinne!"

Santogolds MySpace

Kommentarer
Postat av: Nia

Så fruktansvärt cool!

2008-02-07 @ 22:53:13
Postat av: Gorillan

Oemotståndlig!

2008-02-15 @ 18:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0