Gorillan Hissar (Scarlett Johansson)



Gorillan säger: "Det är få skådespelerskor som lyckats med sina musikaliska ambitioner -Zooey Deschanel är ett undantag- men Scarlett Johansson är på god väg; till sin assistans har hon David Sitek och David Bowie, samt en låtskatt signerad Tom Waits (debutskivan "Anywhere I Lay My Head" består utav Waitscovers). Första singeln "Falling Down" är en mästerlig popsingel, som bl.a. reflekterar TV on the Radio, My Bloody Valentine och Cocteau Twins (med inslag utav banjo, samt glockenspiel). Bowie fungerar mer som bakgrundssångare än duettpartner, men Sitek får ändå fram det bästa hos honom. Skivan släpps för övrigt den 20 maj".

Scarlett Johanssons MySpace


Kommentarer
Postat av: martin janzon

Överraskande bra, verkligen! Har lyssnat på den en gång nu, och ja... Skulle kunna vara vilken framgångsrik indiegrupp som helst.

2008-04-22 @ 23:23:37
URL: http://dunkadunka.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Blev fullständigt överrumplad! Vem vill gilla en skiva med Scarlett Johansson?! Hon har inte världens starkaste röst, men Siteks produktion lovar gott inför debuten (och så är Bowie delaktig i något som kan liknas vid musik).

2008-04-23 @ 07:57:35
Postat av: martin janzon

Jag vill definitivt gilla en skiva med Scarlett Johansson! Jag sitter och hoppas alla mina tummar på att skivan kommer bli grym.

2008-04-23 @ 10:59:10
URL: http://dunkadunka.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Har ingen speciell relation till Scarlett, men mina förväntningar är skyhöga inför debuten; har hört ytterligare en låt, som jag inte minns titeln på, fast den var inte alls lika bra - tror ändå på ett fantastiskt album! Nu hoppas jag att Bowie och Tv on the Radio ska göra en skiva tillsammans (vilket utlovats). Håller också tummarna.

2008-04-23 @ 16:53:20
Postat av: Bea

Det låter ju faktiskt ganska bra. Vem hade kunnat tro det?

2008-04-26 @ 22:16:18
Postat av: Lisa

Nu har jag lyssnat ordentligt på låten och den är ju jättebra. Gillar verkligen hennes släpiga ganska monotona röst. Självklart är det bästa med låten David Bowie. ;)

2008-04-28 @ 12:25:08
URL: http://www.lisara.blogg.se
Postat av: sebastian

sista spåret på albumet är ju "who are you", waits bästa låt någonsin. helt fantastiskt, och en lysande skiva allt som allt. go scarlett.

2008-05-06 @ 10:39:23
URL: http://sevendaystoolong.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Men videon till singeln är riktigt usel...

2008-05-06 @ 12:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0