Minnen...

Gorillan säger: "Att minnas kan vara både positivt som negativt; samtliga dras med minnen som de avskyr, tankar som ständigt återkommer. Våra vardagar är kantade av sådana återblickar. Andra minnen är lyckliga, och det är minnen som varje människa vill återkomma till - antagligen så ofta som möjligt! Den tredje kategorin är utav dubbel natur; en företeelse som inrymmer båda förnimmelserna. Igår upplevde jag något som kan liknas vid den tredje kategorin; min bror och jag åkte förbi min farfars ladugård, där vi hjälpt honom när vi var yngre - ett både slitsamt och roligt arbete, minnena gick således isär. Denna gång blev vi överrumplade av ett rivningsarbete. Vid denna tidpunkt ljöd Sandy Dennys vackra "Sweet Rosemary" ur bilstereon, vilket förstärkte den melankoliska känsla, som vi upplevde vid anblicken av en ladugård utan tak. Under detta tak hade vi slitet, svurit och skrattat. Det hade varit trångt, inte alls arbetsvänligt. Men nu fanns det inget tak, bara ett träskelett. Vårt gemensamma minne spolierades, vi blev av med ett av våra mest älskade minnen. Istället fastnade en bild av ett rivningsobjekt på våra näthinnor - hoppas att den känslan försvinner!".

Kommentarer
Postat av: Lisa

:( Sorgligt. Men ni har ju fatiskt kvar känslan och minnerna i hjärtat. Inte i den fysika världen...
Blunda så ser du bilden av hur det var, hur det alltid kommer vara, hos dig. Du kan säkert känna lukterna fortfarande älskling!

2007-12-10 @ 16:36:00
URL: http://www.lisara.blogg.se
Postat av: eva g

precis - kunde inte sagt det bättre själv faktiskt
fast jag skippar älsklings-biten då änna :)

//eva g

2007-12-10 @ 20:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0