Bussresa...

Gorillan säger: "Bussresor är sällan underhållande, och den här resan till Lidköping såg inte ut att bli något undantag; ingen iPod, ingen walkman - att lyssna på musik var med andra ord helt uteslutet! Jag läste ointresserat igenom GP, bläddrade igenom Aftonbladet -obligatoriska Burial hyllningar- utan att hitta något intressant. Började istället att läsa Harry Martinsons "Nässlorna Blomma". Hann nästintill bara öppna boken, innan jag lade märke till en kvinna i 65 års åldern; vanligt klädd, klassisk damfrisyr. Hon tittade igenom en cd-bunt. Nyfiket såg jag efter vilka skivor hon hade - förväntade mig inte Rufus Wainwright! Blev naturligtvis förvånad, frågade hur det kom sig att hon lyssnade på honom. Kvinnan berättade att hon varit på Stockholmskonserten, och att hon älskade Wainwrights musik. Hon tittade på min bok, frågade hur det kom sig att jag läste en 30-tals författare. Ibland är det kul när fördomar motbevisas".


Kommentarer
Postat av: L

Hoppas du inte hade allt för tråkigt på bussen:) Puss

2007-12-08 @ 01:12:10
Postat av: Rockdoll

Haha, roligt :)
Men Wainwright är bra. Jag kanske är lite tråkig nu, men hans version på Hallelujah är ju helt underbar.

2007-12-08 @ 12:32:29
URL: http://Rockdoll.webblogg.se
Postat av: Gorillan

Har faktiskt inte hört den, måste leta reda på den - tack för tipset!

2007-12-08 @ 22:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0