18-17



Gorillan säger: "På 18:e plats över de 100 bästa 70-talslåtarna hittas "River Song" av Dennis Wilson, som i stark konkurrens med "Thoughts of You" är min absoluta favorit från Wilsons enda soloalbum "Pacific Ocean Blue" från 1977 (på topplistan över de senaste femtio årens bästa låtar listade jag sistnämnda låt). Personligen berörs jag främst av Wilsons enorma inlevelse, han menar vartenda ord, och det kännetecknar även hans fåtal låtar för The Beach Boys. På 17:e plats hittas ytterligare en stor favorit, nämligen Jonathan Richman, och i detta fall The Modern Lovers underbara "Hospital" - lyssna!".

  

The Modern Lovers MySpace


Kommentarer
Postat av: Kowalski

Thoughts Of You är en av de vackraste låtar jag hört. Kunde lika gärna ha placerat den på första platsen på min lista.

2009-02-16 @ 12:38:49
URL: http://toptensomething.blogg.se/
Postat av: Gorillan

Håller med helt och hållet. "Thoughts of You" är så jävla bra.

2009-02-16 @ 12:41:59
Postat av: max

dennis wilson hör till den skara artister jag ännu inte fullt ut förstått, och bör därmed ges en ny chans.

2009-02-16 @ 20:41:33
URL: http://www.last50orders.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Kan förstå om man inte gillar en hel del låtar på albumet, men "Thoughts of You" är något alldeles unikt.

2009-02-16 @ 21:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0