Little Wings

Gorillan säger: "Kyle Field som utgör Little Wings, har gett ut en mängd spröda folkpop-album för K Records under 2000-talet, men Field påbörjade dock sin karriär tillsammans med M. Ward i bandet Rodriguez, och medan den sistnämnde nått en relativt bred publik de senaste åren, har Fields projekt mest uppmärksamats av lo-fi-fantaster och musikjournalister. Personligen kan jag bl.a. rekommendera Wonder-trilogin, där "Discover Worlds of Wonder", "The Wonder City", samt "Wonderue" ingår. Field håller för övrigt på att spela in nytt material, men det är inte fastställt när det ges ut".

Little Wings MySpace

Kommentarer
Postat av: sunvalley

Ah, Little Wings lyssnade jag på för ett par år sedan. Då kändes det som att jag var typ ensam i hela världen om att göra det. Jag gillar det fortfarande. Ge mig kalla morgnar, lövräfsning, Little Wings och en varm kopp choklad. Höstmusik.

2008-08-25 @ 10:46:17
URL: http://sunvalley.wordpress.com/
Postat av: Gorillan

Höstmusik var en riktigt bra beteckning :)

2008-08-25 @ 10:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0