David Crosby vs. Graham Nash



Gorillan säger: "Det borde enligt spelets alla regler - även för frisinnade - vara problematiskt att ha med två kärlekslåtar till samma person, på ett och samma album - förmedlade och skrivna av två olika personer! Projektionen för denna kärlek var folksångerskan Joni Mitchell, och skivan i fråga är "Crosby, Stills & Nash" av Crosby, Stills & Nash. Men vilken av låtarna är starkast, och borde med andra ord ha vunnit flickans eviga kärlek; är det "Guinnevere" av Crosby, eller är det "Lady of the Island" av Nash?! Mitt personliga val hade blivit den förstnämnde (Spotify)".

Kommentarer
Postat av: Gustav

Får man fega ur i sitt val? Dött lopp.

2009-03-21 @ 10:35:04
Postat av: Gorillan

Jag har åtminstone inget att invända.

2009-03-21 @ 10:44:21
Postat av: max

hmm. har alltid haft mycket svårt för crosby. med tanke på att han var något av youngs "antagonist", så är det inte så konstigt. har alltid tagit youngs sida, på nåt vis. fast crosby var ju med i byrds, så det är ju ett självklart plus. och "wooden ships", som crosby skrev en del av, är favoriten på den skivan du talar om.



nash kan jag inte lika bra, dock gillar jag hans första soloskiva väldigt mycket. känns som en mer naturlig låtskrivare.



hmm, dött lopp låter ändå ganska rimligt...

2009-03-23 @ 18:56:13
URL: http://www.last50orders.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0