1



Gorillan säger "På 1:a plats över de 100 bästa 70-talslåtarna hittas David Bowies "Heroes", och för mig vore det mer eller mindre otänkbart att placera någon annan artist som nummer ett; sedan jag hörde "Ziggy Stardust" för första gången i tonåren, har nämligen ingen annan sångare eller låtskrivare betytt mer. Nu för tiden kan det emellertid gå ett tag mellan varje Bowie-session, men jag återkommer ändå alltid; angående låtvalet, så kan det naturligtvis ifrågasättas, men det är ändå ett val som symboliserar mycket av det som karakteriserar Bowies musik - androgynitet och utanförskap! Och här har ni videon till 70-talets bästa låt - se och lyssna!".

David Bowies MySpace

Kommentarer
Postat av: Gustav

Bra val.

2009-03-16 @ 10:12:54
Postat av: Gorillan

Tack!

2009-03-16 @ 11:35:26
Postat av: Emanuel

Jag vet inte om jag själv skulle sätta den som absolut etta, men visst är det en fantastisk låt. Som djurgårdare blir jag lite extra varm i hjärtat av den också eftersom den används som intromusik vid hockeymatcherna.

http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0

2009-03-16 @ 13:34:28
URL: http://billigunderhallning.blogg.se/
Postat av: Gorillan

Personligen tycker jag inte att man ska blanda ihop Djurgården och Bowie. Det finns helt klart andra lag som förtjänar den äran :)

2009-03-16 @ 15:06:45
Postat av: TP

Framme vid slutstationen ljuder Mr. Jones mäktigaste alster ur högtalarna. Från den högproduktiva Berlineran. Man kan känna de europeiska vingslagen i både text och musik. Tillhör även en av mina absoluta favoriter. Jag bockar å bugar för en trevlig listläsning!

2009-03-17 @ 18:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0