The Flaming Lips "Bad Days"

Gorillan säger: "Nu för tiden upptäcks den mesta nya musiken främst via olika bloggar, men 1995 upptäckte jag The Flaming Lips "Bad Days" genom filmen "Batman Forever" (Spotify)".

Gorillan tillägger: "För ca. en månad sedan läckte flera låtar från Flaming Lips kommande skiva "Embryonic", som planeras att släppas i september; utav dessa spår finns bl.a. "Silver Trembling Hands" på MySpace - lyssna! Men jag har svårt att bry mig om detta band, på samma sätt som under 90-talet".

Kommentarer
Postat av: Mattias

Ha! Jag upptäckte också Flaming Lips genom Batman Forever. Det var faktiskt ett oväntat bra soundtrack. Jag antar att en livslång besatthet av Batman lönade sig i slutändan.



Jag gillar den nya EP:n som läckte för några veckor sen, speciellt "Convinced of the Hex". Lite Miles Davis under In A Silent Way-eran.

2009-07-22 @ 22:32:07
URL: http://popponny.se
Postat av: Gorillan

Klockrent!



Jag gillar nog "Silver Trembling Hands" bäst. Men om jag uppfattat det rätt, så är kommande skivan en dubbel. Oroväckande.

2009-07-22 @ 23:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0