Le Bataclan 72' med Lou Reed, John Cale och Nico



Gorillan säger: "Vet inte hur ofta jag sträcklyssnade på min utnötta och smårepiga bootleg av "Le Bataclan 72'" när jag växte upp, men när jag upptäckte liveklippen från konserten för ett antal år sedan, var det mer eller mindre omöjligt att inte att återskapa känslan av att lyssna på skivan för första gången (det var även genom inspelningen som jag upptäckte Velvet Underground). Och här har ni "Heroin" - se och lyssna! Samt "Femme Fatale" - se och lyssna!".

Gorillan tillägger: "På tal om att ta till sig "ny" musik, så blev mitt allra första möte med holländsk glamrock minst sagt splittrat; har nämligen varit nyfiken på samlingsskivan "Clap Your Hands and Stamp Your Feet" en längre tid, men med tanke på titeln, så borde jag kanske ha förstått att det handlar mer om holländska motsvarigheter till exempelvis Slade/Gary Glitter/Sweet, än David Bowie/Roxy Music/T.Rex. Eller hur förhåller ni er till Catapults "Let Your Hair Hang Down" - se och lyssna! Eller Dumps version av "Will You Still Love Me Tomorrow" - se och lyssna! Mycket hög cheesefaktor (för att inte glömma Panthermans "Pantherman"- lyssna!)". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0