Au Pairs



Gorillan säger: "I senaste numret av ettnollett finns en fin artikel om brittiska postpunk-bandet Au Pairs, som endast släppte två album mellan åren 1981-82, nämligen "Playing with a Different Sex" och "Sense and Sensuality", samt ett par obligatoriska sjuor, bl.a. debutsingeln "You" från 1979 - lyssna! Och från albumdebuten ger jag er kontroversiella "Armagh" - lyssna! (en politisk låt rörande sexuellt och felaktigt fängslade irländska kvinnor). Denna musik har lite att göra med solstänkt indiepop, där sockersöta melodier ska få lyssnaren på gott humör, utan här rör det sig om musik som vill ta strypgrepp; kommande lista över de 100 bästa 80-talslåtarna kommer med andra ord inte att bli en enhetlig historia (vilket inte borde vara överraskande)".

Au Pairs MySpace

Kommentarer
Postat av: max

jag klarar verkligen inte av au pairs. jag hör bara en total avsaknad av substans, i alla fall vad det gäller hookar och melodier.



egentligen är raincoats det enda "kvinnliga" postpunkband jag verkligen gillar. har svårt även för marine girls och slits. jag hoppas du förlåter mig, haha. :P

2009-02-13 @ 23:38:46
URL: http://www.last50orders.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Du är förlåten, även om du har fel :)

2009-02-13 @ 23:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0