Harvey Milk



Gorillan säger: "Planerar att se amerikanske regissören Gus Van Sants senaste film "Milk", som porträtterar den homosexuella politikern Harvey Milk -gestaltad utav Sean Penn- som sköts till döds 1978; sorgligt nog är förmodligen Penn för mycket Penn för filmens bästa, men ska trots allt ge den en chans (om än bara för att upptäcka att filmatiseringen står sig slätt gentemot 1984 års Milk-dokumentär). Och för att inte tappa den musikaliska kopplingen, så passar jag på att nämna det amerikanska "college-bandet" Harvey Milk, som förra året släppte "Life... The Best Game in Town" (men de har gett ut skivor sedan mitten av 90-talet) Här har ni "Death Goes to the Winner" - lyssna! Öppningsspåret från senaste albumet".

Kommentarer
Postat av: Kowalski

Såg filmen i London förra veckan, helt fantastisk!! Dokumentären måste jag kolla in.

2009-02-27 @ 17:08:39
URL: http://toptensomething.blogg.se/
Postat av: Gorillan

Det låter bra. Men har lite svårt för Penn...

2009-02-27 @ 17:19:33
Postat av: max

såg den i dag! fin film!

2009-02-28 @ 22:16:47
URL: http://www.last50orders.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Har varit tvungen att flytta möbler, så jag har inte orkat se den än. Men jag hoppas att den är bra.

2009-03-01 @ 14:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0