Gorillan Meddelar



Gorillan låter meddela: "Nedan finner ni mitt storstilade och arbetskrävande listprojekt över 80-talets 100 bästa indiepoplåtar, som i indiekretsar blivit mer av en myt, än verklighet, men nu är arbetet som sagt klart. Och jag tänker inte vara blygsam eller ödmjuk - detta är de 100 bästa indiepoplåtarna från 80-talet! (även om vissa låtar är mer indie än andra, men låt dem vara det). Det har dessutom varit ett minst sagt tidskrävande arbete, men jag tänker inte ligga på latsidan för det; framöver kan ni nämligen se framemot både de 100 bästa 80-talslåtarna och de 100 bästa b-sidorna".

Gorillan tillägger: "Framöver kommer jag även att skriva på bloggen last 50 orders, där jag och ett flertal andra listar de 50 bästa albumen genom tiderna (men tyvärr har jag inte kommit igång än)".

Kommentarer
Postat av: martin janzon

Jag är rädd att ni kommer missa några viktiga album här. Känner redan nu att jag måste göra en motlista.

2009-02-13 @ 00:36:15
URL: http://101judar.blogspot.com/
Postat av: Johannes Soldal

Ambitiöst! Det gillar vi.

2009-02-13 @ 00:48:09
URL: http://101judar.blogspot.com/
Postat av: max

martin, är du intresserad? vore skitkul om vi blev en till.

2009-02-13 @ 13:18:48
URL: http://www.last50orders.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Jag tror tyvärr att Martin är strängt upptagen med den fantastiska listan över världshistoriens 101 bästa judar. Läs och njut! Slår det mesta :)

2009-02-13 @ 13:54:05
Postat av: martin janzon

Jag är verkligen intresserad, jag är alldeles för nördig för att nånsin tacka nej till listprojekt av den här typen. Det beror också lite på hur det ska gå till, när det ska gå till osv. Jag är som sagt lite upptagen med en annan lista också. :)



Frågan är också om ni vill ha mig, du får höra med dina medkamrater. Jag kanske kommer försöka jobba in album ni inte vill ha med? Självklart förstår jag om det inte passar sig. Jag, Johannes och Gabriel hade aldrig tillåtit att nån annan var med på vårt judeprojekt. :D

2009-02-13 @ 15:25:01
URL: http://dunkadunka.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Det vore en ära :) Men det är Max som sköter det mesta, så han för redogöra för kriteriena - har nämligen inte hunnit sätta mig in i arbetet än! Men det rör sig om separata listor, så långt är t.o.m. jag med.

2009-02-13 @ 16:35:04
Postat av: max

klart att vi vill ha dig, martin! om du har tid så vore det jättekul. egentligen spelar det ingen roll vilka album du vill ha med, för vi gör varsin lista, som sagt.



jag har precis dragit igång bloggen (två veckor sen), men det är bara ett inlägg som ligger ute, min 50:a. så vi har inte kommit så långt än. fixa ihop en lista, och hoppa in när du känner att du är redo. jag kan skicka dig en skribentinbjudan, om jag får din mailadress.

2009-02-13 @ 16:42:42
URL: http://www.last50orders.blogspot.com
Postat av: martin janzon

Det låter toppen! Min mejladress är [email protected]. Jag ska fila på min topp 50. Kan vara dags att omvärdera några album jag länge tänkt som favoritalbum av ren slentrian.

2009-02-14 @ 05:57:33
URL: http://101judar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0