The Four Tops



Gorillan säger: "En av mina absoluta favoritgrupper i Motowns musikkatalog är The Four Tops, och det var med andra ord motigt att ta emot nyheten om Levi Stubbs död i slutet av förra året; för att friska upp minnet, kan det därför vara värt att leta reda på DVD:n "Reach Out: Definitive Performances 1965-1973". Bland alla favoritlåtar hittas bl.a. "Baby, I Need Your Lovin'" - se och lyssna! (en singel som hamnade precis utanför listan över de 100 bästa soullåtarna)".

The Four Tops MySpace

Kommentarer
Postat av: Anders

Håller med! The Four Tops är fantastiska. Jag har faktiskt lyssnat en hel del på dem senaste dagarna. På The Ultimate Collection, en j-t bra best of-platta.

2009-02-18 @ 13:48:57
Postat av: Gorillan

Jo, de släppte en jävla massa bra singlar. Borde egentligen lyssna på Four Tops varje dag :)

2009-02-18 @ 15:11:31
Postat av: Martin

Jag var faktiskt lite besviken efter att ha sett dvd:n. Det är ju kanonlåtar men samlingen hade kunnat vara så mycket mer och bättre. Hoppas att Motown kan gräva fram någon hel konsert från 60-talet i arkivet efter den här.

2009-02-19 @ 13:47:31
URL: http://herralarik.blogspot.com/
Postat av: Gorillan

Jag förstår din invändning, och visst vore det kul att se en hel konsert. Och tack för kommentaren, läser din blogg emellanåt :)

2009-02-19 @ 14:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0