Förutsättningar...

Gorillan säger: "Jag har valt att utgå från ett relativt brett perspektiv, när jag sammanställt listan 80-talets 100 bästa indiepoplåtar, vilket givit resultatet att jag varit minst sagt generös i min bedömning av indiepop som genre; på listan hittas således allt från shoegaze/dreampop, jangle-pop, tweepop, noisepop, och däröver är gränsen till postpunk och new wave ganska flytande. Jag har även valt att inkludera en scen som amerikanska The Paisly Underground, som vanligtvis förknippas med indierock, men som innehåller lika väl valda delar utsökt indiepop. Och likt övriga genrelistor, kan varje artist/band representeras med ett obegänsat antal låtar".

Kommentarer
Postat av: m.a.ö

Som musikintresserad förälder till små barn har man inte all den tid som krävs för att hitta ny som gammal musik man inte hört, men verkligen borde.

Med det sagt vill jag rikta ett stort tack till Gorillan. Satan i gatan vad du hållt mig uppdaterad sedan besöket på BB i maj. Ser fram emot att se vilka som kvalat in på 80-tals listan.

2009-02-12 @ 14:23:17
Postat av: Bobby B

Äntligen!

2009-02-12 @ 14:25:29
Postat av: Anna

Jag kanske inte sagt vilken grym blogg du har?

2009-02-12 @ 22:30:50
URL: http://indiemusic-blog.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Det var mycket snällt! Läser även din blogg så ofta jag hinner, tyvärr kommenterar jag inte lika ofta (men i så fall hade du nog trott att jag var en stalker av något slag). Ska försöka förbättra bloggen med MP3:or framöver.

2009-02-13 @ 00:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0