16-15



Gorillan säger: "På plats 16 över de 100 bästa 70-talslåtarna hittas Al Greens soulklassiker "Here I Am (Come and Take Me)" från 1973 års suveräna album "Call Me". Men jag kan inte låta bli att nämna en underbar liveversion av "Tired of Being Alone" från samma år - se och lyssna! På 15:e plats återfinns en av de mest karismatiska personerna inom modern popmusik, nämligen multibegåvade Robert Wyatt, och valet föll fåga överraskande på mäktiga "Sea Song" - se och lyssna!".


Al Greens MySpace


Kommentarer
Postat av: max

al green är verkligen helt makalös. gudabenådad, och en av mina absoluta favoritsoulsångare. men call me har jag knappt lyssnat på. inte fastnat för den än, även om många ser den som hans bästa skiva.

2009-02-19 @ 18:00:48
URL: http://www.last50orders.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Jag har inte direkt något favoritalbum. De bästa av hans skivor håller en grym standard.

2009-02-19 @ 18:07:11
Postat av: max

håller med fullständigt.

2009-02-19 @ 18:18:05
URL: http://www.last50orders.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0