The Radio Dept. m.m.



Gorillan säger: "Under helgen har jag inte kunnat låta bli att slösurfa lite grann bland bloggar och hemsidor, så här är lite information som borde kunna förgylla efter en utmattande och delvis våt helg på Way Out West (eller någon annanstans för den delen). Först och främst kan jag avslöja att hyllade Brooklyn-bandet Grizzly Bear kommer tillbaks för en spelning på Debaser/Medis i Stockholm den 26 november, och denna gång utlovas en mer orkestrerad inramning. Det tycks även vara klart att The Radio Depts. kommande fullängdsalbum "Clinging to a Scheme" släpps nästa månad; rörande indiepop, så bjuder The Pains of Being Pure at Heart på titelspåret till deras kommande EP "Higher Than the Stars - lyssna! I fredags publicerade även Woven Bones två utmärkta spår på MySpace i form av "Let it Breathe" och "Sitting Stick" - lyssna! Kan också tipsa om Dog Bites nya låt "My House", vars softa ljudbild påminner om Washed Out - lyssna! Avslutningsvis kan jag även meddela att Kill Rock Stars återutger The Raincoats självbetitlade debut".

Gorillan tillägger: "Tragiskt nog avled Memphis-legenden Jim Dickinson i går; han producerade bl.a. Big Star och The Replacements, spelade in med artister som Bob Dylan, Sam & Dave och Aretha Franklin. Men Dickinson spelade även piano på The Rolling Stones klassiker "Wild Horses" (Spotify)".

Kommentarer
Postat av: Elina

Jag har tyvärr betydligt tristare uppgifter om släppdatum för Radio Dept. - februari 2010. Hoppas du har rätt och inte jag, Gorillan.

2009-08-18 @ 12:08:30
Postat av: Gorillan

Det var som fan. Hur svårt kan det vara :)

2009-08-18 @ 12:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0