Portrait Painters m.m.

Gorillan säger: "Jag har inget emot göteborgsband, och försöker tipsa om så många grupper som möjligt, men göteborgspoppen känns inte lika intressant längre, och jag har svårt att glädjas över band såsom Kavalleriet (även om de ursprungligen är från Jönköping). Ett band som jag dock har förhoppningar på är Portrait Painters, som ger ut sin andra singel "A Future Crime" den 20 maj; tidigare har jag även talat om Ram Di Dam - fortfarande uruselt namn - som nu är aktuella med sin allra första EP "A Liar To Admire", och enligt min mening tar de några välbehövliga steg bort från all inavlad göteborgspop - men är det tillräckligt?!" - lyssna! Å andra sidan är ni kanske fans av Hellströms-imitatörer?! Får tacka Patrik Forshage för Ram Di Dam-tipset".

Kommentarer
Postat av: Culkin

När vi pratar ny göteborgspop gillar jag Makthaverskan allra mest.

Men som du säger så är hela gbg-scenen tämligen ointressant nuförtiden.

2009-04-24 @ 09:26:41
URL: http://culkin.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Jag har hört namnet, men inte någon låt. Ska kolla upp.

2009-04-24 @ 16:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0