Gorillan Meddelar

Gorillan låter meddela: "Digfi meddelade tidigare i dag att Nya Zeeländska The Bats ska spela i Göteborg i juni, vilket sker i samband med att de ger ut sin nya skiva på Kning Disk (men de besöker även Malmö dagen därpå). I ärlighetens namn har jag dock ingen koll på bandets släpp efter 1990 års "The Law of Things", men en närstudie av min topplista över 80-talets 100 bästa indiepoplåtar talar sitt tydliga språk. Deras nya fullängdare "The Guilty Office" släpps för övrigt i slutet av juni, men ladda ner singeln "Castle Lights" från Parasol Label Group Publicity redan nu, eller besök MySpace för albumspåret "Crimson Enemy" - lyssna!".

Kommentarer
Postat av: max

hmm. gamla kiwilegender kommer inte hit så ofta! borde, borde, borde gå, men vet inte om jag kan.



vad det gäller bats-skivor, så är samlingsskivan thousands of tiny luminous spheres en av mina absoluta kiwifavoriter. "north by north" är en makalös låt. ja, egentligen är det bara verlaines, clean och dead c bland NZ-band som toppar bats, i min bok.

2009-04-21 @ 17:38:07
URL: http://www.last50orders.blogspot.com
Postat av: max

förresten. att som någon difgi-skribent skriva att Nya Zeeland hade (endast) TVÅ indiepopband på åttiotalet, det låter lite torft. visst, det var säkert inte vad som menades, men ändå. man kan ju iallafall nämna clean.



en halvseriös rant sådär, haha...

2009-04-21 @ 17:40:28
URL: http://www.last50orders.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Det är lite klent...



Har du möjlighet att komma till Göteborg, så kan du givetvis få bo gratis hemma hos mig. Det skulle inte vara några problem alls (förutom att det är trångt).

2009-04-21 @ 19:03:22
Postat av: max

kanon! då har jag två möjligheter, min faster och hennes familj bor nämligen också i gbg.

2009-04-22 @ 15:08:30
URL: http://www.last50orders.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Det låter bra :)

2009-04-22 @ 16:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0