Gorillan Predikar (låttips)

  Crystal Stilts - Crystal Stilts
Ännu ett Brooklyn-band att hålla reda på...
  Lambchop - Slipped Dissolved and Loosed
Kurt Wagner skingrar mina tvivel...
  Rodriguez - Suger Man
Från 1970 års "Cold Fact" - lyssna!
  Of Montreal - Nonpariel of Favor
Ännu ett smakprov inför "Skeletal Lamping" - lyssna!
  The Chills - Leather Jacket
Signerat Flying Nun Records... 
  The Clientele - Share the Night
Från "That Night, a Forest Grew EP" - lyssna!
  Department of Eagles - In Ear Park
Dan Rossen från Grizzly Bear - lyssna!
  Pale Fountains - Jean's Not Happening
Från andra albumet "From Across the Kitchen Table"...
   


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tackar för tipsen, G! Och Kurt Wagner var det ja, höll på att glömma ... måste skaffa biljett till Lambchops konsert.

2008-09-10 @ 21:27:41
Postat av: Gorillan

Det låter som en bra idé :) Det är inte alls omöjligt att jag gör samma sak.

2008-09-10 @ 23:52:36
Postat av: Niklas

Clientele-EP:n, är den ny eller? Känner inte igen titeln. Clientele är mitt favoritband, känns ju skamligt att jag missat detta.

2008-09-11 @ 13:28:47
URL: http://sandinniklaseyes.blogspot.com
Postat av: Gorillan

EP:n är ny, och rekommenderas varmt. Lite Orange Juice-disco.

2008-09-11 @ 14:00:04
Postat av: Iblandband

Of Montreals nya platta bara växer hela tiden. Du kommer nog inte bli besviken. Däremot tycker jag TV on the radios nya är lite slätstruken.

2008-09-12 @ 15:59:42
URL: http://iblandband.blogspot.com/
Postat av: /C.

Lambchop får inte missas. Det hade dock gått mig förbi att de är på väg ;) så tack för den omedvetna upplysningen. Jag har fortfarande bestående minnen av deras spelning till stumfilmen Sunrise 2004 så de lär även lysa upp novembermörkret ordentligt...

2008-09-12 @ 16:04:58
URL: http://natzen.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Älskar Tv on the Radios nya låtar - tror att "Dear Science" kommer att bli riktigt bra!



Lambchop är som sagt ett måste...

2008-09-12 @ 16:16:40
Postat av: Anna

Of Montreals nya är så himla bra! Tack för fina låttips som vanligt förresten:)

2008-09-12 @ 19:29:51
URL: http://indiemusic-blog.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Kan bara hålla med :)

2008-09-12 @ 21:20:00
Postat av: Anders

Har tvotr nya platta släppts? Är den slätstruken? Det här va mer än ja visste och måste kollas upp.

Tråkigt om den är slätstruken, jag håller cookie mountain som en av dom bästa plattorna senaste åren och har tunga förväntningar på den nya...

Snygga låttips by the way gorillan

2008-09-13 @ 22:13:15
Postat av: Gorillan

Officiellt släpps skivan den 23 september, och för egen del håller jag denna skiva mycket högt. Det är många som påstår att det är deras bästa, men det vågar jag inte avgöra än. Hursomhelst är det uppenbart att de inte vill göra samma skiva två gånger...

2008-09-13 @ 22:45:42
Postat av: AndersT

mmm ja hittade upp datumet. Oj då, nu höjer du mina förväntningar ännu mer! =) Jag trodde inte man kunde göra en platta bättre än cookie m!!

2008-09-14 @ 11:14:42
Postat av: Gorillan

Det är två olika album, och att jämföra dem känns orelevant. "Return to Cookie Mountain" går inte att toppa genom att upprepa sig själv... och förmodligen tar det ett tag innan den nya skivan uppskattas lika mycket (men det är ett album som håller mycket hög klass).

2008-09-14 @ 13:04:58
Postat av: AndersT

Efter första lyssningen kan ja inte mycket annat än att hålla med om att dom inte vill göra samma sak två ggr. Med andra ord en lättnad. Det hade bara blivit fel.

Det här känns mycket lovande. Sen om den når upp till såna höjder som cookie m återstår att se.

2008-09-16 @ 17:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0