Gorillan Meddelar

Gorillan låter meddela: "Min första tanke var att listan över 80-talets 100 bästa indiepoplåtar endast skulle inkludera band/artister som inte fått ett bredare genomslag, men då tillkommer en svårlöst gränsdragninsproblematik - dras gränsen vid The Go-Betweens eller The Smiths?! För att undvika nämnda problem, har jag valt att rätta mig efter en traditionell syn, där skivbolagens oberoende ställning ses som avgörande. Men förutom ovanstående problem, återstår emellertid definitionen av indiepop - ett band som Orange Juice uppfattas vanligtvis som ett postpunk/new wave-band, men ett flertal låtar kan med lätthet klassificeras som indiepop, vilket innebär att ni får lita på mitt omdöme. En duo som infriar kraven är grekiska Fantastic Something och deras Simon & Garfunkel-liknande "If She Doesn't Smile" från 1984 - lyssna! Huruvida de platsar på listan återstår att se den 31 september".

Kommentarer
Postat av: sunvalley

En mycket trevlig bekantskap. Hur du nu än väljer att göra med gränsdragningen, så ser jag fram emot listan, med förhoppningsvis bra val. Man har ju sina favoriter. :)

2008-09-05 @ 14:26:29
URL: http://sunvalley.wordpress.com/
Postat av: calle

Fantastic something släppte även en utmärkt ep på spanska siesta.es samt ett soloalbum från frontfiguren constantin veis. Lite mer producerat men väl värt att kolla upp

2008-09-05 @ 14:27:50
Postat av: Gorillan

Det ska bli kul att höra din åsikt :)



Riktigt bra tips! Ska genast kolla upp EP:n och soloskivan.

2008-09-05 @ 15:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0