100-99



Gorillan säger: "På sista plats över de 100 bästa 70-talslåtarna hittas brittiska new wave/pop-bandet The Monochrome Set, som inledde karrären genom att släppa tre fantastiska singlar för skivbolaget Rough Trade i slutet av 70-talet - "He's Frank", "Eine Symphonie des Grauens" och "The Monochrome Set"! Min självklara favorit är emellertid nyinspelningen av debutsingeln, som döptes om till "He's Frank (Slight Return)". På 99:e plats återfinns Siouxsie and the Banshees debutsingel "Hong Kong Garden", som nådde topp 10 på englandslistan under 1978 - lyssna!".

The Monochrome Sets MySpace

Kommentarer
Postat av: antz

Siouxsie-låten är riktigt riktigt bra! faller ofta i glömska när folk ska summera Siouxsies karriär.

2008-09-25 @ 09:32:01
URL: http://antz.blogg.se/
Postat av: Gorillan

Visst är det så :)

2008-09-25 @ 12:26:03
Postat av: TP

Monochrome Set har jag några plattor med men kommer inte riktigt ihåg hur dom lät. Nåt jag snarast får kolla.

Orginal-Banshees skapades av närmaste svansen kring Sex Pistols med Siouxsie,Steve Severin, Marco Pirroni(Adam & the Ants) och Billy Idol som skallades ner å ersattes av Sid Vicious!

Med starka förknippningar till punken släpper man en debutsingel i dur spelandes på klockspel!!!

Men vilken låt! Vilken energi!

2008-09-25 @ 20:20:57
Postat av: Gorillan

The Monochrome Set har verkligen spelat in vitt skilda typer av singlar och album, så gillar man det ena behöver man inte älska det andra, men jag tilltalas av bredden.

2008-09-26 @ 13:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0