En sann kultursnobb...

Gorillan säger: "I går satt jag och läste Cormac McCarthys omskrivna "The Road" på tåget hem från Lidköping, och till höger kunde jag inte låta bli att lägga märke till en kvinna som läste Liza Marklunds senaste deckare "En plats i solen". Hon lyssnade dessutom på musik, och jag kunde inte låta bli att fundera över hennes musiksmak; jag sonderade mina fördomar och kom fram till att hon förmodligen gillade alltifrån Lars Winnerbäck till Kent. För att råda bot på min växande nyfikenhet var jag tvungen att fråga, och svaret blev Robert Wyatt. Jag satte mig tyst igen, och fortsatte att läsa min prisbelönta roman".

Gorillan tillägger: "På tal om kultur, så kan jag meddela att The Knife ska medverka i en opera, där huvudtemat är Charles Darwins "Om arternas uppkomst" (150 års jubileum nästa år). Detta sker bl.a. tillsammans med teatergrupen Hotel Pro Forma, och har fått namnet "Tomorrow In a Year". I september nästa år sker premiären, men läs mer på kulturbloggen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0