62-61

Gorillan säger: "På 62:a plats över de 100 bästa 70-talslåtarna hittas The Heptones "Sea of Love" från debutskivan "On Top" från 1970 - lyssna! Men i ärlighetens namn är jag inte säker på huruvida låten getts ut som singel under ett tidigare skede, men jag vet däremot med säkerhet att Phil Phillips gav ut originalet 1959, vilket blev hans största hit - lyssna! (kan även passa på att tipsa om Tom Waits version från 1989). På 61:a plats återfinns krautlegenderna Faust, som här representeras genom öppningsspåret till deras tredje album "Faust IV", dvs. "Krautrock", som mer eller mindre är den perfekta introduktionen till just krautrock. I detta sammanhang kan det även vara lämpligt att länka till listan över de 8 bästa krautalbumen".

The Heptones MySpace

Kommentarer
Postat av: Hermann

Hittade hit genom dina soulbröder på kindofblue, skivgrisen och BobbBlogg.

Under veckan ska jag plöja igenom din topp 100-lista (70-talslåtar).

Är väldigt nyfiken, för av det lilla jag kollat in (scrollkisat mest hittills) så verkar det mycket lovande med soul, kraut och Heroes.



Återkommer!

2008-12-01 @ 08:57:16
URL: http://www.barstol.nu/author/hermann/
Postat av: Gorillan

Jag tar emot alla musikälskare med öppna armar :)

2008-12-01 @ 09:12:10
Postat av: Hermann

Det här är olagligt - och FRA:s framtida springpojkar (Polisen) kan sätta dit oss för det. Men min första tanke var: Om jag berättar att jag svettats med att ladda ner en massa låtar från hans 70-talslista, men tyvärr är ju vissa av dem rätt svåra att få tag på.



So what, tänker en del? Men de riktiga finsmakarna där ute (dom med ångest) förstår mig i min längtan efter att lyssna på listan i ett svep - från hundrade plats hela vägen ner till finalen (som jag så klart redan känner till men även filmer man "vet" slutet på kan vara mästerverk).



Och jag vill ha dom braiga låtarna i min iPod.



Kan du hjälpa mig?

2008-12-01 @ 14:54:50
URL: http://www.barstol.nu/author/hermann/
Postat av: Gorillan

Min uppgift i livet är att förmedla inte distribuera. Men den som söker ska finna.

2008-12-01 @ 16:36:17
Postat av: Kowalski

På tal om att förmedla, har du hört Dj Shadows Diminishing Return-mix (den andra cdn, inte den första med enbart hip hop)? Jga nämnde den kort någon gång. Har letat mej redlös efter vilka låtar som är med, men enbart hittat länken nedan... Något du kan hjälpa mej med?

http://heinouberspace.blogspot.com/2007/12/dj-shadow-diminishing-returns.html

2008-12-01 @ 23:28:35
URL: http://toptensomething.blogg.se/
Postat av: Gorillan

Även jag tycks ha mina begränsningar. Får hoppas att någon annan har koll...

2008-12-02 @ 15:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0