Gorillan Predikar (låttips)

  Jackie Wilson - Soul Galore
En mästerlig soullåt...
  Neu! - Hero
Till minne av Klaus Dinger - lyssna!
  Blueboy - Popkiss
Ytterligare popmagi från Sarah Records - lyssna!
  The Fall - Exploding Chimney
Från det nya och utmärkta albumet "Imperial Wax Solvent"...
  The Spinners - Could It Be I'm Falling In Love
Fantastisk philly soul - lyssna!
  Justin Hinds and the Dominoes - Carry Go Bring Home
En av de bästa ska-låtarna genom tiderna - lyssna!
  Dobie Gray - Out on the Floor
En soulbomb... 
  Little Wings - Fall Flood
I samma anda som Bon Iver...

  
  
  
  
  

Kommentarer
Postat av: martin janzon

Ser ut att vara bra och goda tips. Jag har inte hört/minns inte de flesta av dem faktiskt, även om det är välbekanta namn, så dessa ska kollas upp.

2008-05-16 @ 01:04:14
URL: http://dunkadunka.blogspot
Postat av: TP

Neu e gamla favissar men faktum e att jag föredrar efterföljande La Düsseldorf än mer. Deras tredje platta "Indiviuellos" är ett krautmästerverk.

2008-05-16 @ 08:51:25
Postat av: Lisa

Du kan väl spela låtarna för mig? Just nu spelas Speak and Spell, you know wich band ;)
Ska bli gööörkul ikväll :D Ska strax dra mig till Pustervik och hämta biljetterna. PUSS!

2008-05-16 @ 10:37:32
Postat av: Sofie

Blueboys "Popkiss" kan vara det bästa jag hört på flera år.

2008-05-16 @ 12:43:33
Postat av: Gorillan

Alla bode läsa SG:s inlägg om Blueboy: http://thethrillofthenew.blogspot.com/

Nu ska jag planera inför helgen...

2008-05-16 @ 12:49:55
Postat av: martin janzon

Då var ändå inte Blueboy top tre, kanske inte ens top fem av banden på Sarah records. Vilket säger ganska mycket om Sarah records.

Sen fanns det en del skitband där också men det är en annan sak.

2008-05-16 @ 13:09:09
URL: http://dunkadunka.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Men det dåliga talar vi tyst om...

2008-05-16 @ 13:21:06
Postat av: SG

"Popkiss" är grym! Blueboy var helt klart bäst på Sarah, men det är min högst subjektiva åsikt naturligtvis. Heavenly, Field mice och Orchids tätt efter.

2008-05-16 @ 17:37:23
URL: http://thethrillofthenew.blogspot.com/
Postat av: martin janzon

SG:
De namn du nämner är ju just de som kommer före... plus Another Sunny Day förstås, som tillsammans med Heavenly och Field Mice är det klart bästa bandet på Sarah. Den trion är onåbar. Tycker nog att Blueboy får fightas med Brighter snarare om femteplatsen.

Popkiss är hursomhelst en utmärkt låt.

2008-05-17 @ 15:27:26
URL: http://dunkadunka.blgospot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0