Gorillan Hissar (Major Lance)

Gorillan säger: "Major Lance tillhör den celebra skaran bortglömda soulsångare, men under 60-talet var han en av Chicago-soulens bäst säljande artister; det här möjliggjordes genom Curtis Mayfields låtskrivartalanger och Lance egen varma soulröst. Den första hiten blev andra singeln "The Monkey Time" från 1963 - lyssna! Uppföljaren "Hey Little Girl" samt "Um, Um, Um, Um, Um, Um" nådde också topplaceringar. Min personliga favorit är emellertid "Ain't No Soul (Left In These Old Shoes)" - lyssna! En kul detalj rörande Lance, är hans underbara rörelsemönster, vilket syns i detta framförande av "The Beat" - se och lyssna! Lance fortsatte med soulmusiken fram till sin död 1994, men utan större framgångar".

Kommentarer
Postat av: sunvalley

"Um, Um, Um, Um, Um, Um" och "You Don't Want Me No More" är mina favoriter av Lance. (Den förra inte bara för den härliga nonsenstexten. Den senare är bara bäst.)

"Ain't No Soul.." hade jag inte hört! Jag måste verkligen skaffa mig mer av killen.

2008-05-21 @ 19:17:17
URL: http://sunvalley.wordpress.com/
Postat av: martin janzon

You don't want me no more är den klart bästa av de typ.. fem låtar jag hört med honom. Konstigt att du inte nämner den! Um um osv är väl sådär, som jag minns den.

2008-05-21 @ 21:48:30
URL: http://dunkadunka.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Nämde bara en favorit, men självklart är "You Don't Want Me No More" en av hans bästa låtar (har goda chanser att hamna på soullistan).

2008-05-21 @ 21:57:23
Postat av: Sofie

Magiskt!

2008-05-24 @ 11:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0