Joel Alme

Gorillan säger: "Den senaste tiden har det talats en hel del om göteborgaren Joel Alme och hans debutskiva "A Masters of Ceremony" som släpps i slutet av april. Albumet är bl.a. producerat av Björn Olsson och ges ut av Sincerely Yours (TTA). På sätt och vis är det inte alls underligt att göteborgska band/artister får mycket publicitet, eftersom alla verkar hjälpa varandra, tillskillnad från Stockholm - att sprida varandras rykte är snarare regel än undantag! Hursomhelst har Alme på kort tid -även om albumet spelats in under en tre års period- fått mycket uppmärksamhet, och det utan att de flesta hört en enda låt. Idag släpps emellertid debutsingeln "The Queens Corner", som är storslagen indiepop med rötterna i 60-talet (inget nyskapande, men ändå godkänt)".

 

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag har både hört skivan och sett Joel live, och jag kan lugnt säga att hypen är berättigad. Vet inte när jag sist hörde något så bra, har varit golvad sen första lyssningen. Men det är ju min subjektiva åsikt förstås.

2008-03-19 @ 21:19:58
URL: http://gofuckalice.blogspot.com/
Postat av: Gorillan

Jag är alltid tveksam inför svenska artister, men det låter intressant. Ska också se honom live.

2008-03-19 @ 21:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0