Ett givande samtal...

Gorillan säger: "För ett tag sedan pratade jag med min blivande svärmor om musik. Det var en konversation som fängslade mig, men fick mitt musiklyssnande att kännas både förutsägbart och andefattigt; jag kan nå all musik med några få knapptryckningar, vilket tenderar att avtrubba min nyfikenhet - framför allt tar jag musiken för givet! (å andra sidan är det mycket lättare att nå ny musik idag än under 60-talet). Men hur var det egentligen att höra Jimi Hendrix eller Cream för första gången, när ens musikaliska universum till en början endast bestod av Lill-Lindfors eller Siw Malmkvist - antagligen obeskrivligt! Min blivande svärmor var under 60-talet en utav dessa musikaliska pionjärer, som först av alla tog till sig den pop/soul/rock som ligger till grund för all populärmusik, vilket är både beundransvärt och inspirerande".

Kommentarer
Postat av: sunvalley

Man är i alla händelser otroligt bortskämd. Jag blir liksom ordentligt irriterad när jag inte kan hitta någonting av Babatunde Olatunji på nätet.

2008-03-23 @ 18:48:32
URL: http://sunvalley.wordpress.com/
Postat av: Gorillan

Skulle ljuga ifall jag sa att jag inte "googlade" Babatunde Olatunji.

2008-03-23 @ 23:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0