Gorillan Meddelar

Gorillan låter meddela: "På lördag publiceras listan över de 100 bästa soullåtarna, och det är en topplista utan begränsningar; varje artist/grupp kan nämligen representeras av ett obegränsat antal kandidater (men ingen artist/grupp har dock med mer än sju låtar). Jag har även tagit med låtar från tidigare listor. Det största problemet har annars varit att avgränsa sig från subgenrer som R&B och funk - har inte tagit med James Browns "Say It Loud (I'm Black, and I'm Proud), men däremot Sly & the Family Stones "Family Affair"!".

Kommentarer
Postat av: martin janzon

Ska bli väldigt spännande. Jag är i Österrike då och kanske inte komme rkunan se den förrän ett tag efteråt, men vi får se. Internetcaféer har de väl även där. Tycker att det är bra att du inte begränsar låtantalet. Nu ska det bli kul att se vilka artister och vilken typ av soul du gillar.

2008-06-10 @ 15:43:09
URL: http://dunkadunka.blogspot.com
Postat av: Anders

Det ser jag fram emot, enormt mycket. Kul!

2008-06-11 @ 10:55:28
URL: http://kindofblue.blogg.se/
Postat av: Gorillan

Kan inte tänka mig ett bättre ställe än Österrike för tillfället - hälsa Zlatan och Daniel Andersson!



Kul att mina ansträgningar uppskattas av någon :)

2008-06-11 @ 15:43:10
Postat av: sunvalley

Spännande! Jag vill ha mycket Philadelphia och New Orleans. Och Memphis såklart! Det är smärtfullt hur många bra låtar som måste utelämnas på en sån här lista.

2008-06-13 @ 01:09:13
URL: http://sunvalley.wordpress.com/
Postat av: Gorillan

Det ska bli kul att höra din åsikt, men spontant känns det som vi lyssnar på lite olika artister/band. Är hursomhelst beredd på din dom.



2008-06-13 @ 15:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0