Gorillan Hissar (The Field Mice)

Gorillan säger: "För att tag sedan fick jag bakläxa av Martin Janzon, för att jag inte kunde ringa in andra singeln "Sensitive" av The Field Mice (mitt eget låttips var "Song Six"). Sedan dess har jag lyssnat på bandets tre album vid oräkneliga tillfällen, dvs. "Snowball", "Skywriting" och "For Keeps", samt EP:n "So Said Kay". Favoriter har växlat från Byrds-liknade poplåtar som "Canada" och "Coach Station Reunion", till första singeln "Emma's House". Men återkommer ändå ständigt till underbara "Quicksilver" från nämnda EP, där de melankoliska stämningarna ger mig rysningar vid varje lyssningstillfälle. Tyvärr existerade The Field Mice endast mellan åren 1988 - 1991, men varje grupp borde vara överlyckliga om de bara kom i närheten av låtar som "A Wrong Turn and Raindrops" och "Let's Kiss and Make Up" - tacka Sarah Records för dessa låtar!".

The Field Mices MySpace

Kommentarer
Postat av: martin janzon

ja huvva vilket bra band det är! vad tycker du om deras mer elektroniska dansanta sida? öh, ja, vad tycker du om Triangle är väl typ vad jag menar... gruppen får ju ofta mycket skäll för det soundet, men jag tycker även det är ganska fint.



snyggt med länken förresten. fresh.

2008-06-26 @ 20:06:14
URL: http://dunkadunka.blogspot.com
Postat av: sebastian

jag vet inte hur mycket pengar jag lagt ner på field mice-vinyler i allmänhet, och sarah i synnerhet. fina investeringar.

2008-06-27 @ 13:51:29
URL: http://www.sevendaystoolong.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Är på resande fot, så det blir tyvärr en kort kommentar; tycker helt klart att de elektroniska inslagen fungerar, men de mer "traditionella" låtarna är bättre.



Investeringar helt i min smak :)

2008-06-27 @ 15:15:54
Postat av: Kungen av europa

When morning comes to town är min personliga favoritlåt. Eftersom det här är en föredömligt bra sida förmodar jag att ni också gillar Trembling Blue Stars och Northern Picture Library som ju ganska ofta - tycker jag - når upp till Field Mice-höjder.

2008-06-28 @ 14:04:28
URL: http://kungenaveuropa.wordpress.com
Postat av: Gorillan

Både Trembling Blue Stars och Northern Picture Library är helt klart värda mer uppmärksamhet. Kan nog bli ett inlägg.



Tack för komplimangen :)

2008-06-28 @ 16:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0