31-30



Gorillan säger: "På 31:a plats över de 100 bästa 60-talslåtarna återfinns Elvis Presleys hit "Suspicious Mind", som mer eller mindre räddade hans karriär i slutet av 60-talet - blev Presleys artonde och sista listetta! Och tillsammans med albumet "From Elvis in Memphis" nådde han sin musikaliska höjdpunkt. På 30:e plats hittas "Whole Lotta Love" med Led Zeppelin från 1969 års "Led Zeppelin II", vilket var samma år som "Suspicious Minds" släpptes. Det är ett band som ofta nedvärderas -något som jag till viss del kan förstå- men för mig är ändå "Whole Lotta Love" en given klassiker".

Led Zeppelins MySpace


Kommentarer
Postat av: /C.

Det kan aldrig bli för lite av Zeppelin, speciellt om volymen dras upp! I-IV är ju smått sagolika album.

2008-06-17 @ 23:14:58
URL: http://natzen.blogspot.com/
Postat av: Gorillan

Jag är inte riktigt lika övertygad, men vissa låtar är alldeles fantastiska. Mina egna favoriter är nog de folkinspirerade.

2008-06-17 @ 23:56:32
Postat av: hanna

håller med! det kan aldrig bli för lite av zeppelin!! det är inte mycket som är bättre än de... fast den åsikten visste nog gorillan redan om att jag hade? :D

Postat av: Gorillan

Klart jag visste :)

2008-06-18 @ 16:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0