Gorillan Hissar (This Heat)

Gorillan säger: "I slutet av 70-talet och i början av 80-talet gav brittiska experimentalisterna och noisemakarna This Heat ut två genialiska album - 1978 års "This Heat", samt 1981 års "Deceit"!. Musiken är svårlagen i sin önskan att utforska de mest udda kompositionerna och medlemmarna utmanar lyssnarna hela tiden; den första skivan inleds exempelvis genom tystnad, sedan hörs ett lågt ljud, för att därefter brytas i ett öronbedövande "ångvältsljud". Men de var även kapabla till postpunks-klassiker som "S.P.Q.R.". När gruppen splittrades 1982 bildade Charles Hayward och Treffor Goronwy istället Camberwell Now, vars inriktning i stort påminner om medlemmarnas tidigare experimentalism (men ändå något nedtonat)".

This Heats MySpace

Kommentarer
Postat av: martin janzon

jag lyssnade på This Heat för första gången för typ en vecka sedan. så lämpligt. bra, men experimentellt. Deceit är en stabil skiva men frågan är om det finns fantastiska låtar där. möjligtvis, ska lyssna igen.

2008-07-17 @ 17:50:20
URL: http://dunkadunka.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Kommer inte ihåg när jag lyssnade på albumen för första gången, men det tog ett tag innan jag övertygades. Tror inte att en vecka räcker, för att kunna skaffa sig en ordentlig uppfattning. Personligen skulle jag inte vilja vara utan dessa skivor.

2008-07-17 @ 18:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0