Gorillan Hissar (Michael Dracula)

Gorillan säger: "Jag älskar musik med skräcktema, och därför har jag inga problem med att ta till mig Michael Draculas "skräckromantik" - klinkande piano, släpig sång och förunderliga texter! Bakom bandnamnet står Emely MacLaren, som genom sin uppväxt i Glasgow, givetvis tagit del av stadens fantastiska popscen. MacLaren klarar sig emellertid alldeles utmärkt på egen hand, vilket albumet "In the Red" är ett tydligt bevis för; ljudbilden är skev och "trasig" - musiken bärs fram av udda rytmer! Och Michael Draculas video "What Can I Do For You" ger dig möjlighet att träda in i en burlsek skräckkabaré".

Gorillan tillägger: "Förutom Michael Dracula, kan jag även tipsa om Haunted George, vars skiva "Panther Howl" är ett distat och ödesmättat mästerverk. Det är inget för er som gillar kristallklart ljud, eller önskar att Status Que borde tona ner sin ljudnivå".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0