Yussuf Jerusalem

Gorillan säger: "För ca. två-tre månader sedan tipsade jag om fransmannen Yussuf Jerusalems "With You In Mind", och nu är denne hemlighetsfulle musiker aktuell med sitt debutalbum "A Heart full of Sorrow", som i sina bästa stunder ger mitt primitiva rockhjärta precis vad jag behöver; för det mesta pendlar ljudbilden mellan en lågbudgetsvariant av garagerock och pop, där melodierna hämtats direkt från 60-talet (titelspåret ger exempelvis en känsla av Rocky Erickson). Albumets mest överraskande låt är emellertid öppningsspåret "Gilles de Rais", som mer eller mindre verkar ge utlopp för Jerusalems alla inneboende och hämmade känslor - ljudväggen är nämligen massiv! Resterande låtar såsom "With You In mind", "Greetings from Novi Sad", "We Ain't Coming Back", samt "The End of Tomorrow" smeker däremot medhårs ("A Heart full of Sorrow" ges för övrigt ut av amerikanska och Orlando-baserade skivetiketten Floridas Dying)".

Yussuf Jerusalems MySpace


Kommentarer
Postat av: max

ännu en max-approved artist. underbart. spread the love.

2008-12-19 @ 21:27:38
URL: http://lystringdegalna.blogg.se/
Postat av: Gorillan

En riktigt bra debut. Bättre än vad jag hade förväntat mig.

2008-12-19 @ 21:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0