Woman In the Dunes

Gorillan säger: "Jag är en stor beundrare av klassisk asiatisk film, och en av huvudorsakerna är den fantastiska musik som ofta präglar dessa filmer. Och en av mina favoritkompositörer är den japanske legendaren Toru Takemitsu, som står bakom flera tongivande kompositioner till bl.a. "Harakiri" och "Ran", men min personliga favorit är ändå det avantgardistiska och banbrytande soundtracket till 1964 års "Woman In the Dunes" - se och lyssna! (en film som regisserades av Hiroshi Teshigahara, och fick stora jurypriset i Cannes vid releasen)".

Kommentarer
Postat av: martin janzon

Ran är bättre än De sju samurajerna. Då var det sagt!

2008-12-10 @ 01:04:51
URL: http://dunkadunka.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Alla har givetvis rätt att ha sin egen åsikt.

2008-12-10 @ 07:49:05
Postat av: sunvalley

Även om den är helt uppåt väggarna fel. Harakiri är bättre än Ran!

2008-12-12 @ 22:05:08
URL: http://sunvalley.wordpress.com/
Postat av: Gorillan

I detta fall håller jag med Sunvalley...

2008-12-14 @ 15:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0