Borde ha lyssnat mer på...



Gorillan säger: "Det är oundvikligt att missa en massa bra band under året, men det grämer mig att jag inte tagit mig tid att lyssna på Austin-trion Harlem, som gjort sig ett relativt stort namn i bloggsvären (förväxla inte detta band med den insomnade svenska duon med samma namn). Av någon anledning har jag undvikit att lyssna på dem, men gör inte om mitt misstag, utan ta del av debutalbumet "Free Drugs;-)", som är fullmatat med suverän punkrock - lyssna! Kan även tipsa om lågbudgetvideon till "Witch Greens" - se och lyssna! Och för tillfället är de aktuella med sitt "Cover of the Month"-projekt, där de alldeles nyss släppte en version av Q Lazzarus "Goodbye Horses" (innan dess gav de ut en intressant version av Plastic Ono Bands "Why"). Ett annat hett diskussionsämne, som jag borde uppmärksammat under året, är enmansbandet Ducktails, vars tropical-doftande sjua "Beach Point Pleasant" spelats flitigt de senaste dagarna - lyssna! Förutom äldre material, utlovas ett kommande album".

Kommentarer
Postat av: max

har försökt få tag på deras LP

2008-12-29 @ 02:29:52
URL: http://lystringdegalna.blogg.se/
Postat av: Gorillan

Har laddat ner de flesta låtarna, men det kan nog vara svårt att få tag på ett "riktigt" album.

2008-12-29 @ 07:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0