Gorillan Predikar (låttips)

   The Loft - Why Does the Rain
Creation-singel från 1984 - lyssna!
  The Velvet Underground - Who Loves the Sun
En av indiepopens grundstenar - lyssna!
  Orange Juice - Simply Thrilled Honey
En av Edwyn Collins bästa stunder...
  McCarthy - Keep An Open Mind, Or Else
Underskattat indieband - lyssna!
  Silver Summit - The In-Between Place
Psykedelisk folkrock från Brooklyn - lyssna!
  Pocahaunted - Sister Calypso
Ännu en psykedelisk favorit...
  The 13th Floor Elevators - Slip Inside This House 
Ett av de bästa öppningsspåren...
  Galaxie 500 - Snowstorm
Från 1989 års "On Fire"...


Kommentarer
Postat av: martin janzon

Simply Thrilled Honey ÄR verkligen en av OJ:s bästa låtar. Trodde att de bara var jag som trodde det.



Galaxie 500 däremot, får nog anses aningen överskattade ändå. Fint och så, visst, men... Jag föredrar Talk Talk isf.

2008-08-12 @ 19:26:57
URL: http://dunkadunka.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Håller med om Galaxie 500. Har alltid uppfattat dem som tråkiga, men har lyssnat lite extra de senaste dagarna. "On Fire" är bättre än jag minns.

2008-08-12 @ 19:33:39
Postat av: Anna

Vet du, detta muntrade upp lite i regnet. Tack!

2008-08-12 @ 19:34:44
URL: http://indiemusic-blog.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Det var så lite :)

2008-08-12 @ 19:56:17
Postat av: TP

Slip inside the house har jag lyssnat vansinnigt mycket på det senaste året. Tycker den e grymt bra! Tycker inte att Primal Screams Screamadelica-version har samma effekt!

2008-08-12 @ 23:32:30
URL: http://skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Gorillan

Måste ekänna att jag har svårt för hela Primal Screams katalog (med vissa undantag). Och att jämföra deras version med Elevators känns nästan löjligt.

2008-08-12 @ 23:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0