Gorillan Predikar (låttips)

  E.S.T - Still
Ett värdigt avslut...
  Final Fantasy - The Butcher
Nytt samarbete med Beirut...
  Lovvers - Human Hair
Från kommande EP:n "Think" - lyssna!
  Ofo the Black Company - Allah Wakbarr
Från Vampi Souls "Highlife Time"-samling...
  Manuel Göttsching - Quiet Nervousness
En av Lindstrøms inspirationskällor - lyssna!
  Daniel Johnston - The Beatles
En rörande hyllning - lyssna!
  David Bowie - Song for Bob Dylan  
Folkinspirerad låt från "Hunky Dory" - lyssna!
  Jonathan Richman - Velvet Underground
Från 1992 års "I, Jonathan"...


Kommentarer
Postat av: Gustav

Bowie är perfekt som alltid. Johnstons hyllning var inte dum den heller! Jag är lite småförtjust i hans framträdande i Black Cab Sessions där han framför 'Grievances': http://www.blackcabsessions.com/sessions.php?id=1191422362

2008-08-27 @ 21:08:14
Postat av: Gorillan

Black Cab Sessions var något nytt för mig - tackar för tipset! Känns som Svt:s PSL-site snott hela konceptet.

2008-08-27 @ 21:36:19
Postat av: Gustav

Aha, varsågod! Då vet du vad du ska göra de närmsta timmarna. Jag gillar konceptet, det blir intimt och avskalat. Ofta ärligt, om jag tillåts uttrycka det så.

2008-08-27 @ 23:01:09
Postat av: Gorillan

Har sett en massa grymma klipp, så jag tackar ännu en gång för ett riktigt bra tips. Det uppskattades verkligen :)

2008-09-04 @ 23:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0