Gorillan Meddelar



Gorillan låter meddela: "Den 24 september släpps Hello Saferides "More Modern Short Stories from Hello Saferide", som blir Annika Norlins andra engelsspråkiga skiva; kan inte påstå att jag väntat, men det är uppenbart att Norlin har en känsla för smittsamma och finurliga popmelodier, villket inte ska underskattas (hon är med största sannolikhet det närmaste vi kommer en svensk Jonathan Richman). Däremot har jag svårare för Frida Hyvönen, som precis gett ut den Joni Mitchell/Carole King liknande singeln "Enemy Within" - lyssna!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag trodde kanske att närmaste vi svenskar kom en Jonathan Richman var Jens Lekman? Men vad vet jag

2008-08-20 @ 23:39:49
URL: http://indiemusic-blog.blogspot.com
Postat av: Gorillan

Det har du givetvis rätt i, men båda är goda kandidater.

2008-08-21 @ 07:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0