Ett urval av årets bästa låtar...

  Dinosaur Jr. - Lightning Bulb
Årets mest överraskande comeback - de gjorde något bra!
  M.I.A. - Bird Flu
Underbar attityd...
  Beirut - In the Mausoleum
Lika bra som debuten...
  Pop Levi - Hades' Lady
Lika mycket glam som T-Rex - vilket borde vara omöjligt 2007!
  Seabear - Arms
Underbart finstämd folkpop (isländska band överraskar gång på gång)
   Iron And Wine - Lovesong of the Buzzard
Sam Beam verkar ha något alldeles extra....
  Panda Bear - Bros
Ett smakprov från den skiva som betytt mest för mig under 2007 - omistlig!
  Marissa Nadler - Thinking of You
En av årets vakraste låtar!
  Pacific! - Hot Lips
Den låt som betytt mest för mig och min älskling - har aldrig mött någon som du!
  Black Lips - 0 Katrina!
Ett band som bara blir bättre och bättre....
  The Royal We - Wicked Game
Årets bästa cover...
   Mathew Saywer and the Ghosts - So So Glad You Came
En av de vackraste låtarna som spelats in under 2007...
  Holy Fuck - Royal Gregory
Mättade min krautmani...
   Battles - Atlas
Årets mest passande låttitel!
   Radical Face - Welcome Home
Smittande handklapp, samt underbar melodi
  The Demon's Claws - Tom Cat
I samma klass som Black Lips!
  Liars - Pure Unevil
Infriade alla mina förväntningar - melodiöst oljud!
  Feist - Sealion
Antingen överskattad i Sverige eller underskattad i övriga världen
  King Khan & the Shrines - I See Lights
Rock 'n' roll guru med känsla för det förflutna...
  No Age - Boy Void
Fantastisk punkrock! 
  Caribou - Melody Maker
Årets bästa poplåt!
  Laakso feat. Peter Jöback - Italy vs. Helsinki
Årets bästa svenska poplåt!
  Robert Wyatt - Lost In Noise
En av de vackraste rösterna någonsin...
  Animal Collective - Winter Wonder Land
Ett band som alltid ger dig det något utöver det vanliga...
  Adam Tensta - My Cool
Årets nykomling!
 

Kommentarer
Postat av: white light

Kul med en lista som tar fram en specifik låt från varje album. Finner många guldkorn i gruvan men saknar ändå två artister som gjorde underbara skivor i början av året. Nicolai Dunger - rulla mig (inkl partiet: runt runt) och Eve and the last waltz - Too many times before är två låtar ifrån varje skiva som har givit mig mycket inspiration

2007-12-18 @ 18:43:25
Postat av: Gorillan

Jag bore även tagit med A Taste of Ra, vars låt "Morning of My Life" är en underbar smällkaramell...

2007-12-18 @ 18:48:10
Postat av: white light

jag vill bara hålla med om at A taste of ra är en guda gåva och bör vara med på listan. jag vill även rätta mitt låt val av Eve and...-missing, är låten jag var ute efter, missbedöm mig inte jag älskar alla spåren på skivan men denna låten har det lilla extra

2007-12-21 @ 07:12:54
Postat av: Shadazz

Gorillan surar över att han glömt en massa låter, exempelvis "Light Green Fellow" med Michael Hurley/Shadazz

2007-12-22 @ 17:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0