Glamrock!

Gorillan låter meddela: "Jag tänker lista de 8 bästa glamplattorna; det finns vissa självklara val, som av naturliga skäl överskuggar andra skivor - jag har emellertid inte bestämt mig för listans slutgiltiga utseende! Nedan redovisar jag de album som klarat utgallringen".

                                  
Lou Reed - Transformer (1972)              Mott the Hopple - All the Young Dudes (1972)

                                  

David Bowie - The Rise and Fall of         Roxy Music - For Your Pleasure (1973)

Ziggy Stardust and the Spiders From Mars (1972)
                                  
T-Rex - Electric Warrior (1971)               New York Dolls - New York Dolls (1973)

                                  
Brian Eno - Here Come the                    Queen - Sheer Heart Attack (1974)
Warm Jets (1974)


Kommentarer
Postat av: white light

älskar Glamrock och ni andra som gör detsamma bör se velvet goldmine trots deras icke tillstånd för namn och personer men ändå lyckas skapa en fiction som är snarlik den verkliga. glam on Gorillan.

2007-12-22 @ 14:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0